2011-04-20,15:42

Зайны сургалт - 1.

Unit 8- /6 teaching hours/ 6 цагийн танхимийн сургалт - 2 цагийн тест Энэ хичээлийг судалснаар оюутнууд дараах мэдлэг чадварыг эзэмшинэ. Objectives-Зорилго Vocabulary-words related to various foods and drinks meals and restaurants Үгсийн сан- янз бүрийн хоол хүнс, уух ундаа, хоолны газрын холбогдолтой үг хэллэгийг эзэмшинэ. Reading- detailed understanding of the text, reading for specific information Уншлага- текстийг нарийвчилан ойлгож унших, тодорхой мэдээллийг олж уншиж сурна. Speaking-Talking about restaurants, making, accepting and refusing offers Ярих- Ресторан , хоолны газрын талаар ярих, захиалга өгөх, захиалгыг хүлээж авах ,татгалзах Communication-Ordering food Харилцан яриа- Хоол захиалах Grammar-plurals, countable and uncountable nouns, how much, how many a few, a little Дүрэм- олон тоо, тоологдох болон эс тоологдох нэр үг, , a ,an- ялгац гишүүн хэр их, хэр олон гэсэн тусгай асуух үг, бага, цөөхөн гэсэн үгнүүдийг хэрэглэж сурна. Writing advertisement for a restaurant Рестораны зарлал сурталчилгаа бичиж сурах Grammar-Plurals Дүрэм- олон тоо loaf- loaves бүтэн талх- талхнууд cherry- cherries Интоор- олон интоор boy- boys Хөвгүүн - хөвгүүд tomato-tomatoes улаан лооль- олон улаан лооль Some nouns ending in - f or - fe drop the f and take - ves to form their plural. Nouns ending in consonant - y , drop the -y and take -ies . f эсвэл – fe – гээр Төгссөн зарим нэр үгс нь олон тоон дээрээ f - ээ гэж Түүний оронд - ves дагавар залгана. Nouns ending in a vowel - y take -s. Some nouns ending in -o take -es .Эгшиг нэмэх нь - y үсгээр Төгссөн нэр үгс нь -s дагавар авна. Countable and uncountable nouns Тоологдох болон эс тоологдох нэр үгс Countable nouns are those which we can count. They have singular and plural forms 1/2/3/4 apples.Тоолж болдог нэр үгийг тоологдох нэр үг гэнэ.Тоологдох нэр үг нь ганц ба олон тоон дээр хувирна.1,2,3,4 алимнууд Uncountable nouns are those which we can not count. They have only singular forms. Ширхэглэн тоолж болдоггүй нэр үгийг эс тоологдох нэр үг гэдэг. Эс тоологдох нэр үгс нь ганц тоон дээр л зөвхөн байдаг. A/ an is only used with countable nouns in the singular. a tomato/ an egg / not : a sugar/ A/ an нь зөвхөн ганц тоон дээр байгаа тоологддог нэр үгтэй хамт хэрэглэгдэнэ. . a tomato/ an egg / not : a sugar/ Some is used with either countable and uncountable nouns. some bread/ some biscuits. Some - үгийг тоолгдох болон эс тоологдох нэр үгийн аль алинтай нь хамт хэрэглэж болдог. some bread/ some biscuits We can use countable and uncountable nouns after phrases of quantity such as: slice bottle,glass, packet, kilo, loaf, cup, carton, slice - of Бид slice - хэрчим, bottle- шил , glass- хундага стакан, packet- сав баглаа боодол , kilo, loaf, cup- аяга, carton- хайрцаг, нэмэх нь - of гэсэн хэмжигдхүүн заасан үгнүүдтэй хамт тоологдох болон эс тоологдох нэг үгийг хэрэглэдэг. WE use how much with uncountable nouns- Бид how much тусгай асуух үгийг эс тоологдох нэр үгтэй хамт хэрэглэнэ. Хэр их гэж асуусан утгатай үг юм. we use how many with countable nouns. How many - гэсэн хэдэн ширхэг гэсэн утгатай тусгай асуух үгийг тоологддог нэр үгтэй хамт хэрэглэнэ. We use some in the affirmative. We also use some in the interrogative form for offers or requests. We use any in the negative and interrogative form. Бид хэсэг гэсэн утгатай some үгийг батлах өгүүлбэрт хэрэглэдэг. Бид мөн some –ийг асуух өгүүлбэрт санал тавих болон шаардсан утгатай хэрэглэнэ. Бид ямар нэгэн, ямар ч гэсэн утгатай any - үгийг Асуух болон үгүйсгэх өгүүлбэрт хэрэглэнэ. Tasks to be done-Дараах дасгалыг бие дааж гүйцэтгэнэ үү? ex 1.Look at the pictures and answer the questions- Зургийг хараад асуултанд хариулж бичнэ үү? ex.2 Read the sentences and match the numbers to the letters-Өгүүлбэрүүдийг уншаад тоог үсэгтэй холбоно уу? ex 3 Read the text and answer the questions-Текстийг уншаад асуултанд хариулна уу? ex 4, 5,complete the missing words-Үгийг нөхөж бичнэ үү? ex 8 ,9 fill in the words - Үг нөхөж бичнэ үү? ex 10, 13,14 read the dialogues and translate them into Mongolian. Make your own dialogue. Харилцан яриаг уншаад монгол хэл уруу орчуулж түүнтэй төстэй харилцан яриа зохионо уу? ex.15 Correct the mistakes.Алдааг засна уу? ex.16 Read the 3 texts and translate them into Mongolian. Answer the questions. Дараах 3 харилцан яриаг уншаад орчуулж асуултанд нь хариулна уу? ex 17 Look at the menu and make similar dialogue as in the example.Хоолны цэсийг уншаад жишээтэй адил харилцан яриа зохионо уу? ex.18 read the dialogue and fill in the missing words, translate it into Mongolian.Диалогийг уншаад үгийг нөхөж бичин монгол хэл уруу орчуулж бичнэ үү? ex 19 Make sentences –Өгүүлбэр зохионо уу? ex 21 Use the plan and write an advertisement for the Blue lagoon in the photo file section. Төлөвлөгөөг ашиглан фото зургийг хэсэгт байгаа Blue lagoon гэдэг рестораны тухай зарлал сурталчилгаа бичнэ үү? 8-р хичээлийн оюутны ажлын дэвтрийн бүх дасгалуудыг бие дааж гүйцэтгэнэ үү? Module self - assessment- 2 hours- Оюутны ангийн ажлын ном дээр байгаа өөрийгөө шалгах тестийг бие дааж гүйцэтгэнэ үү? Unit 9 - / 6 teaching hours/ 6 цагийн танхимийн сургалт, 2 цаг –Episode -1 Энэ хичээлийг судалснаар оюутнууд дараах мэдлэг чадварыг эзэмшинэ. Objectives-Зорилго Vocabulary- words related to famous people and achievements- Үгсийн сан- Алдартай олны танил хүмүүсийн амьдрал тэдний хүрсэн амжилтын тухай үг хэллэгийг эзэмшинэ. Reading to texts-Текст уншиж мэдээлэл авах speaking- speaking about person's life-Яриа- хүмүүсийн амьдралын тухай ярих Communication- Asking personal questions- Харилцаа – хувийн шинжтэй асуулт асуух Grammar- Past simple- Дүрэм – энгийн өнгөрсөн цаг Writing - Biography of Vivaldi- Бичвэр- Алдартай хүний намтар бичих Grammar- Past simple Дүрэм- Энгийн өнгөрсөн цаг Look at the ex. 11 Was/were/past simple of the verb 'To be'/- 11-р дасгал дээр байгаа хүснэгттэй хараад энгийн өнгөрсөн цагийн тайлбартай танилцана уу ? We use was with I, he, she, and it . Бид was буюу байсан гэсэн утгатай үгийг I, he, she, ба it биеийн төлөөний үгтэй хамт ганц тоон дээр хэрэглэнэ. we use were with we, you, and they. Бид were буюу байсан гэсэн утгатай үгийг we, you, they биеийн төлөөний үгтэй хамт олон тоон дээр хэрэглэнэ. Дараах дүрмийн үндэстэй танилцана уу ? Grammar- Had / past simple of " have"/ Дүрэм - Had / " have" үйл үгийн өнгөрсөн цаг/ Affirmative I/you/ he - had ........ Батлах өгүүлбэр I/you/ he- had Би...... ......тай байсан. Negative I/you/ he didn't have....... Үгүйсгэх- I/you/ he didn't have Надад............ байгаагүй Interrogative Did I / you/ he have...........? Асуух - Did I / you/ he have.......? Надад........ байсан уу? Short answers. Yes, I/you / he did Товч хариулт - Yes, I/you / he did. Тийм. Надад байсан No, I/you/he didn't . Үгүй, Надад байгаагүй Grammar- Could /past simple of 'can'/ Could – чаддаг байсан / 'can' үгийн өнгөрсөн цаг юм./ Affirmative I/you/he could swim Би сэлж чаддаг байсан. negative I/you / he couldn't swim Би сэлж чаддаггүй байсан. Interrogative Could I/ you/ he swim? Би, чи, тэр сэлж чаддаг байсан уу? Short answer Yes, I/ you/ he could. Tийм, Би чаддаг байсан no, I/ you / he couldn't Үгүй, чаддаггүй байсан Дараах дасгалуудыг гүйцэтгэнэ үү? Tasks to be done ex.3 read the summary about Inishmore and cross out the wrong word. Inishmore гэдэг жижиг арлын тухай товч мэдээллийг уншаад буруу үгийг арилгана уу? ex 4 Read the magazine article and answer the questions. Translate the text into Mongolian.Сэтгүүлд гарсан нийтлэлийг уншиж, асуултанд хариулан, монгол хэл уруу орчуулна уу? ex.5,6,7 Fill in the words .Үг нөхөж бичнэ үү? ex 8 match the following with the signs.анхааруулах тэмдэгийг үгтэй нь холбоно уу? ex.9 ,10 complete the sentences with the correct word. Answer the questions. Өгүүлбэрийг бөглөөд асуултанд хариулна уу? ex. 12 Ask and answer questions as in the example.Жишээтэй адил асуулт хариулт зохионо уу? ex.13 Fill in / were, was. wasn't/ . / were, was. wasn't/ үгийг нөхнө үү? ex.14 Tick what people had 100 years ago and put a cross next to what they didn't have, then make sentences as in the example. 100 жилийн өмнө хүмүүсийн хэрэглэдэг байсан зүйлийн өмнө зөв тэмдэглэгээг тавьж, байгаагүй зүйлийн өмнө буруу гэсэн тэмдэглэгээг тавиад жишээний адил өгүүлбэр зохионо уу? Writing- answer the questions and write short paragraph about yourself. Асуултанд хаириулж өөрийн тухайн товчхон бичнэ үү? ex 16 read the sentences and choose the correct word in bold. Read the text and complete the task. Өгүүлбэрийг уншаад тод хараар бичсэн үгнээс зөвийг сонгоно уу? ex.17 Fill in the words.Үг нөхнө үү? ex 18 Make sentences. Өгүүлбэр зохионо уу? ex 20. Write now and then article /60-90/ 60-90 үгтэй одоо ба дээр үе гэсэн нийтлэл бичнэ үү? 9-р хичээлийн гэрийн ажлын номны бүх дасгалыг хийх даалгавартай. Unit 10 6 teaching hour- 6 цагийн танхимийн сургалт Энэ хичээлийг судалснаар оюутнууд дараах мэдлэг чадварыг эзэмшинэ. Objectives-Зорилго Vocabulary- Words related to famous people and achievement- Алдартай хүмүүсийн амьдрал замнал Reading- 2 texts 'A fairy tale princess ''In the public eye'- Үлгэрийн гүнж, олон нийтийн хараан доор гэсэн 2 текстийг уншина Speaking- About person's life- Хүний амьдралын тухай ярьж сурна. Communication- Asking personal questions- Хувийн шинжтэй асуулт асууж сурах Grammar-past simple- дүрэм- өнгөрсөн цагийг давтаж үзнэ. Writing - biography of Vivaldi.- Намтар бичиж сурах Grammar - Past simple- Дүрэм Энгийн өнгөрсөн цаг affirmative I/you/he - watched TV last night Батлах- Би өчигдөр орой телевиз үзсэн Negative- I/ you/ he didn't watch TV last night Үгүйсгэх Би өчигдөр орой телевиз үзээгүй Interrogative- Did I / you/ he watch TV last night ? Асуух -Өчигдөр чи телевиз үзсэн үү? short answers Yes, I/you/ he did Товч хариулт- Тийм, үзсэн No, I/ you / he didn't Үгүй, үзээгүй Use- We use the simple past tense for actions which happened in the past and won’t happen again. Хэрэглээ- Бид жирийн өнгөрсөн цагийг өнгөрсөнд болж үйлдэгдээд дахиж эргээд давтагдахгүй үйл явдлыг илэрхийлэхдээ хэрэглэдэг. Diana married Prince Charles in July , 1981./ When did she marry him? In July, 1981/ Диана ханхүү Чарльзтай 1981 оны 7-р сард гэрлэсэн. Тэр ханхүүтэй хэзээ гэрлэсэн вэ? _ 1981оны 7 сард Time expressions. Yesterday, ago, in 1950, last Monday , last week/month. Цагийг илэрхийлэхдээ өчигдөр, өмнө, 1950 онд, өнгөрсөн Даваа гаригт, өнгөрсөн долоо хоногт, өнгөрсөн сард хэмээх үгнүүдийг хэрэглэдэг. Spelling – хэрхэн зөв бичих вэ? We add – ed to most regular verbs. Бид дүрмийн үйл үгний ард – ed дагавар залгаж өнгөрсөн цагийг үүсгэдэг. I work- I worked Би ажилладаг.- Би ажилласан. We add d- to verbs ending in – e. бид– e.-ээр төгссөн үйл үгийн ард - d- дагавар залгадаг. I love- I loved Би хайртай- Би хайртай байсан. Verbs ending in consonant + y drop the - y - and add – ied. I study – I studied . Үйл үг нь + y үсгээр төгссөн байвал - y –ийг гээж – ied дагавар залгана. Other verbs have irregular forms: Бусад үйл үг нь дүрмийн бус хэлбэртэй байх ба өнгөрсөн цаг дээр үндсээрээ хувирдаг. Become- became, say- said Болох- болсон, Хэлэх- хэлсэн Tasks to be done – Дасгалыг гүйцэтгэнэ үү? Ex. 4. -Explain the words in the list ,then read Diana”s biography and fill in the gaps with the correct words .Translate the text into Mongolian. Дараах үгсийн утгыг толь бичгээс харан орчуулж дараа нь Диана гүнжийн амьдралын тухай текстийн уншина уу? Орчуулсан үйл үгээ онгорхой зайд оруулан нөхөөд текстийг монгол хэл уруу орчуулна. Ex.5.Read the text again and answer the questions. Текстийг давтаж нэг уншаад асуултанд хариулна. Ex. 6.Fill in the correct words and make sentences. Зөв үгийг нөхөөд өгүүлбэр зохионо . Ex.7.Look at the dates and say them in the two ways. Дараах он сар өдрүүүдийг уншиж судлаад 2 янзаар хэлнэ. Ex.9.Read and complete the text. Then answer the questions. Текстийг уншаад зайг нөхөөд асуултанд хариулна. Ex. 10.Write down 2 things you did yesterday and two things you didn’t do yesterday. Өчигдөр хийсэн , хийгээгүй 2 зүйлийн тухайгаа бичнэ. Ex.11. Fill in the correct prepositions. Зөв угтвар үг нөхөх даалгавартай. Ex.12. Fill in the past simple forms of the verbs below. Доор байгаа үйл үгийн өнгөрсөн цагийг бичнэ. Ex.13.Put the verbs in brackets into the past simple. Хаалтан дотор байгаа үгсийг өнгөрсөн цаг дээр бичнэ. Ex. 16.Match the A-B columns. А Б хоерыг холбох даалгавартай Ex. 16.Read the text and translate into Mongolian. Текстийг уншаад монгол хэл уруу орчуулна Ex. 18.Use the prompts and time expressions act out short dialogues. Өгөгдсөн үгс болон цаг заасан үгсийг ашиглан богинохон харилцан яриа зохионо. Ex.19 Act out similar dialogues_ - адил төстэй харилцан яриа зохионо. Ex.20.Make sentences. Өгүүлбэр зохионо. Ex.22.Use the plan and write a biography about a person who has died. Төлөвлөгөөг ашиглан одоо байхгүй нас барсан хүний намтрыг бичнэ. Unit 11 6 цагийн танхимийн сургалт Энэ хичээлийг судалснаар оюутнууд дараах мэдлэг чадварыг эзэмшинэ. Objective_- Зорилго Vocabulary-Adjectives describing feelings/ reactions; vocabulary relating to danger/ emergencies- сэтгэлийн хөдөлгөөн , сэтгэл санааны хариу үйлдэлийг дүрслэхдээ хэрэглэдэг тэмдэг нэрүүд, аюул осол, аваар , онцгой нөхцөл байдалтай холбоотой үг хэллэгийг эзэмшинэ. Reading- reading for the detailed understanding texts_- Текстийг нарийвчилан ойлгож уншиж сурах Speaking- retelling story- Болсон явдал түүхийг хүүрнэж ярьж чаддаг болно. Communications- reporting emergencies- Онцгой нөхцөл байдлын талаар мэдээлэл хийх Grammar- past simple, adjectives/ adverbs, prepositions of movement; linking words- Жирийн өнгөрсөн цагийг давтах, тэмдэг нэр, нөхцөл үйл үг, шилжилт хөдөлгөөн заасан угтвар үг. Writing- story- Болсон явдлын тухай бичиж сурна. Grammar-Prepositions of movement Past- хажуугаар явж өнгөрөх , towards- чиглэн, across-дундуур хөндлөн Up/ down-өгсөх, уруудах, along-дагуу under- доогуур Into- руу орох through- нэвт over-дээгүүр Гэсэн байрлал заасан угтварууд байдаг. Grammar-Adjectives and adverbs Дүрэм - тэмдэг нэр ба нөхцөл үйл үг Adjective describe nouns.Тэмдэг нэр нэр үгийг тайлбарладаг. He is a careful driver.//What kind of driver is he? Careful/ Тэр эрэгтэй хашир жолооч юм. Тэр ямар жолооч вэ? Хашир нямбай Adverbs usually describe verbs. Нөхцөл үйл үг ихэвчлэн үйл үгийг тайлбарладаг. He drives carefully./How does he drive?- Carefully/ Тэр эрэгтэй хашир жолооддог. Тэр яаж жолооддог вэ? - Хашир Adjectives make our story interesting. Instead of writing ‘One day last summer, they went to the park ’ we can write ‘ One beautiful sunny day, they went to the park’ Тэмдэг нэр нь болсон явдлыг сонирхолтой болгодог.Тухайлбал “ Өнгөрсөн зун нэг өдөр тэд парк явсан” гэж бичихийн оронд “ Өнгөрсөн зуны нарлаг сайхан өдөр тэд парк уруу явсан” гэж бичвэл илүү сонирхолтой байна. Grammar-Form and spelling adverbs He was a careful driver. He drove carefully. Careful тэмдэг нэр - carefullyнөхцөл үйл үг The happy child smiled. The child smiled happily. Happy – happily. Аз жаргалтай хүүхэд инээв. Тэр хүүхэд аз жаргалтайгаар инээв. Аз жаргалтай- аз жаргалтайгаар. She was a fast runner. She could run very fast. Fast- fast. Тэр эмэгтэй хурдан гүйгч байсан. Тэр маш хурдан гүйж чаддаг байсан. Хурдан- хурднаар They were good singers. They sang very well. Good- well Тэд маш сайн дуучид байсан.Тэд маш сайн дуулсан. We usually form adverbs by adding - ly- to the adjective. Бид ихэвчлэн нөхцөл үйл үгийг үүсгэхдээ тэмдэг нэрийн ард - ly- дагавар залгадаг. When the adjective ends with a consonant + y , we drop the -y- and add – ily to form the adverb. Хэрвээ тэмдэг нэр нь гийгүүлэгч + y , төгссөн байвал бид -y- үсгийг гээж – ily- дагаврыг залгаж нөхцөл үйл үгийг үүсгэнэ. Some adverbs have the same form as their adjectives.Зарим нөхцөл үйл үг нь тэмдэг нэрийн нэгэн адил бичигдэнэ. Hard- hard, fast- fast , early- early but good- well. Нөхцөл үйл үгийг монгол хэл уруу хөрвүүлбэл тэмдэг нэрийн ард – аар дагавар залгасантай утга нэг гэж ойлгож болно.Зөвхөн үйл үгийг тайлбарлаж үйл үгтэй цуг хэрэглэгдэнэ. Hard work- work hard, хэцүү ажил- шаргуу ажиллах, fast food- run fast, түргэн хоол - хурдан гүйх , early bird- get up early, эртэч шувуу- эрт босох, good student, dance well, сайн оюутан- сайн бүжиглэх Grammar- joining sentences Дүрэм- Өгүүлбэрийг холбох нь We can join the sentences with words such as and , but, because so, then, when . Бид дараах үгнүүдийг ашиглан өгүүлбэрийг холбож болно. ” and , but, because so, then, when” Study the examples - Дараах жишээг судална уу? She stood up and walked towards the door. Тэр босоод хаалга уруу алхав. He looked out of the window, but he couldn’t see anything. Тэр цонхоор гадагшаа харсан боловч юу ч харж чадсангүй. He closed the window because it was very cold outside. It was very late, so he decided to go home. Маш орой болсон байсан учир тэр гэр лүүгээ харихаар шийдэв He opened the door , then turned on the lights. Тэр хаалгаа онгойлгоод тэгээд гэрлээ асаав. He was in bed when he heard a strange noise.Тэр хачин чимээ гарахыг сонсох үедээ орон дотроо байсан. Tasks to be done- Хийх ёстой дасгалууд Ex. 1 Look at the pictures , then read the questions and circle the correct answer. Зургийг хараад асуултыг сайтар уншиж зөв хөриултыг дугуйлна уу? Ex 4 Read the story and answer the questions. Translate the text into Mongolian. Дараах болсон явдлыг уншаад асуултанд хариулж монгол хэл уруу орчуулна. Ex 5,6,7 Fill in the words – Үг нөхнө Ex.8 Look at the pictures and fill in the gaps. Зургийг хараад зайг бөглөнө. Ex 9 Which are adjectives and which are adverbs. Which word does each describe? Аль нь тэмдэг нэр, аль нь нөхцөл үйл үг болохыг тодорхойлж, ямар үгийг тайлбарлаж байгааг бичнэ үү? Ex 10. Fill in the adjectives. Тэмдэг нэр нөхөж бичнэ. Ex 12 Fill in the adverbs. Нөхцөл үйл үгийг нөхөж бичнэ. Ex 14 Fill in the words. Үг нөхөж бичнэ. Ex 16 Read the story and translate it. Болсон явдлыг уншаад орчуулна. Ex 18.Read the dialogue and act out similar one using your name and address.Харилцан яриаг уншаад өөрийн нэх хаягийг ашиглан төстэй харилцан яриа зохионо. EX 19, Make sentences. Өгүүлбэр зохионо. Ex 20. Write a story / 100- 150 words / Болсон явдал зохиож бичнэ. Оюутны ажлын дэвтрийн бүх дасгалыг дасгалуудыг гүйцэтгэнэ үү? Unit 12 6 цагийн танхимийн сургалт + 2h+2h Энэ хичээлийг судалснаар оюутнууд дараах мэдлэг чадварыг эзэмшинэ. Objective_- Зорилго Vocabulary-word related to towns , cities, transport and holidays. Хот, тээврийн хэрэгсэл, амралттай холбоотой үг хэллэгийг эзэмшинэ. Reading- reading for detailed understanding of the text-Текстийг нарийвчилан уншиж ойлгох Speaking- describing a city, asking for information-Хот суурин газрыг дүрслэх, мэдээлэл авахын тулд асуулт асуух Communications- making comments Grammar- making comparisons- Дүрэм- Харьцуулалт хийх Writing- article describing a place- Газар орныг дүрсэлсэн нийтлэл бичих Grammar – making comparisons.- харьцуулалт хийх Grammar- Comparative and Superlative form- тэмдэг нэрийн харьцуулсан ба давуу зэрэг Adjective Comparative Superlative Тэмдэг нэр Харьцуулсан Давуу зэрэг Cheap -Хямд cheaper- арай хямд the cheapest- хамгийн хямд Big - том bigger- том the biggest- хамгийн том Noisy - дуу чимээтэй noisier- илүү дуу чимээтэй the biggest- хамгийн дуу чимээтэй Expensive - үнэтэй , more expensive- илүү үнэтэй , the most expensive-хамгийн үнэтэй Good- сайн better- илүү сайн the best- хамгийн сайн Bad - муу worse –бүр муу the worst- хамгийн муу Much -их more – илүү их the most- хамгийн их Many - олон more – илүү олон the most- хамгийн олон Little - бага less - арай бага the least- хамгийн бага Use- Хэзээ хэрэглэдэг вэ? We use the comparative form to compare two people , things, places…… We usually use than with comparative adjectives. Бид хоёр хүн, хоёр зүйл, газар орныг хооронд нь харьцуулахдаа харьцуулсан зэргийг хэрэглэдэг. Бид ингэж харьцуулахдаа than гэсэн үгийг хэрэглэнэ. The Parthenon in older than the Colosseum. Parthenon нь Colosseumтай харьцуулахад эртний барилга юм.. We use the superlative form to compare more than two people, places . WE use the …. Of/ in with superlative adjectives. Бид давуу зэргийг хоёроос дээш зүйлс, хүн, газрыг хооронд нь харьцууулахдаа хэрэглэдэг. Of/ in -ийг давуу зэрэгтэй хамт хэрэглэнэ. The Great Pyramid of Cheops is the oldest of all. Great Pyramid of Cheops нь бусдаасаа хамгийн эртнийх юм. We also use / not / as adjective as to compare two thing, places and people. / not / as adjective as ийг мөн хоёр зүйлийг харьцуулахдаа хэрэглэдэг. Stafford upon Avon is not as noisy as Los Angeles. Stafford upon Avon нь Лос Анжелос шиг дуу чимээтэй хот биш юм. We use much + comparative degree Stafford is much quieter than LA. Communication To make suggestions we use expressions like Let’s………………………….,, Shall we…………………..? Why don’t we…………….? Let’s go to Rome this Year/ Shall we go to Rome this year?/ Why don’t we go to Rome this year? Бусдыг уриалахдаа бид дээрх үгнүүдийг хэрэглэдэг. Энэ жил Ром явцгаая. Энэ жил Ром явцгаах уу ? Яагаад бид энэ жил Ром явж болохгүй гэж? Tasks to be done- Дараах дасгалуудыг ажиллаарай. Ex.1 Match the adjectives and noun and make sentences as in the example. Дараах тэмдэг нэр, нэр үгийг холбож жишээний дагуу өгүүлбэр зохионо уу? Ex.2 Compare the places- Дараах газруудыг хооронд нь харьцуулна уу? Ex.3 Fill in the missing adjectives.тэмдэг нэр нөхөж бич. Ex.4 Read the Text about Los Angeles and translate it into Mongolian. Answer the questions below.Лос Анжелесийн тухай текстийг уншаад орчуул. Ex 5,6,7 Fill in the missing words. Үг нөхөж бич. Ex.10 Use the adjectives and compare the places.Тэмдэг нэрийг ашиглан дараах газрыг хооронд нь харьцуул. үлбэр зохио. Ex 14. Talk about your town using prompts below. Доорх мэдээллийг ашиглан өөрийн хотын тухай бич. Ex 19 Read and translate it. Уншаад орчуул. Module Self – assessment 3 Өөрийгөө шалгах тестийг бөглөнө үү? - 2 цаг. Гэрийн даалгаврын номны бүх дасгалыг хийнэ үү? Unit 13 /6 teaching hours /6 цагийн танхимын сургалт/ Энэ хичээлийг үзсэнээр оюутнууд дараах мэдлэг чадварыг эзэмшинэ. 1.Grammar- be going to; will; present continuous/future meaning/it /there will be - Дүрэм- be going to; will; одоо үргэлжилж байгаа цаг/ирээдүйн утгатай/ It/there will be 2. Vocabulary- future plans/ intentions, arrangements; future predictions Үгсийн сан- Төлөвлөгөө зохиох/ ямар нэг зүйлийг хийхээр завдах/ цаг товлох/ирээдүйн зүйлийг урьдчилан таамаглах 3. Writing- letter to friend about summer plans; horoscopes Бичих-Найздаа зуны амралтаар төлөвлөж байгаа зүйлийн талаар захиа бичих, зурхайн зурлага зохион бичих 4. Speaking: Tomorrow’s weather forecast asking for personal information Ярих- Маргаашийн цаг агаарын байдлын талаар ярих, хувь хүний талаар асуух, хариулах 5. Communication: Accepting / refusing invitations Харилцах- Урилгыг хүлээж авах, татгалзсанаа илэрхийлэх 1.Grammar-дүрэм •Be going to – Хийхээр төлөвлөж байгаа зүйлийг хэлэхдээ хэрэглэнэ. Expressing Plans and Intentions Affirmative- I am/ You are/ He is/ She is / We are/They are going to move a new house Би/Чи/Тэр/Бид/ Тэд шинэ байшинд нүүж орох гэж байгаа. Negative – I’m not /you aren’t / he isn’t /she isn’t/you aren’t/they aren’t going to move house. Би/Чи/Тэр/Бид/ Тэд шинэ байшинд нүүж орох гээгүй байна Interrogative- Am I/Are you/ Is he/Is she / Are we/ Are they going to move house? Би/Чи/Тэр/Бид/ Тэд шинэ байшинд нүүж орох гэж байна уу? Short answers: Yes, I am/ you are/ he is/she is/we are/they are. Use- хэрэглэх We use be going to talk about future plans and intentions. We use the present continuous to talk about fixed future arrangements Бид ‘’ be going to ‘’ –г ирээдүйд хийх гэж төлөвлөж, завдаж байгаа зүйлээ хэлэхдээ хэрэглэдэг. Харин ‘present continuous’ цагийг ирээдүйд хийх гэж цаг хугацааг нарийн төлөвлөсөн зүйлээ илэрхийлэхдээ хэрэглэдэг. Жишээ нь:’Be going to’- I am going to Poland soon. -Би удахгүй Польш улс уруу явах гэж байгаа. ‘Present continuous’ –I’m flying to Poland at 7 o’clock Би 7 цагт Польш уруу ниснэ. Tasks to be done Хийх даалгавар, дасгалууд 1.Ex.s 1 Make sentences as in the example Жишээтэй адил өгүүлбэр зохионо уу? 2. Ex.s 3 Read Jenny’s letter and answer the questions. Женнигийн захиаг уншаад асуултанд хариулна уу? 3.Ex.s-4 Fill in the gaps and make sentences Зайг бөглөөд холбоо үг зохиож дараа нь өгүүлбэр зохионо уу? 4.Ex.s-6 Look Tom’s arrangements and ask and answer questions Томын товлосон уулзалтыг хараад жишээний дагуу өгүүлбэр зохионо уу? 5.Ex.s-7 Look at the picture. Write sentences about each picture. Зургийг хараад зураг тус бүрийн тухай өгүүлбэр зохионо уу? Grammar-Expressing reason, result, or purpose Дүрэм- Учир шалтгаан, үр дагавар, зорилгыг илэрхийлэх нь We express reason with because and result with so. -Бид шалтгааныг because холбоос үгээр, үр дагаврыг so- ээр илэрхийлдэг. We also express reason and purpose with – to infinitive /infinitive of purpose/ -Бид мөн шалтгаан ба зорилгыг ‘to + эс тухайлах үйл үгээр илэрхийлдэг. Жишээ нь- She is going to join a gym because she wants to lose some weight. Тэр эмэгтэй гимнастикийн дугуйланд элсэх гэж байгаа, учир нь тэр жингээ хасахыг хүсч байна. She wants to lose some weight, so she is going to join a gym. Тэр эмэгтэй жингээ хасахыг хүсч байгаа учраас гимнастикийн дугуйланд элсэх гэж байгаа. She is going to join a gym to lose some weight. Жингээ хасахын тулд тэр эмэгтэй гимнастикийн дугуйланд явах гэж байгаа. Tasks to be done Хийх ёстой дасгал ажлууд Ex-8 Match Tony’s intentions to his reasons,then make sentences as in the example. -Тонигийн хийхээр завдаж байгаа зүйлийг шалтгаантай нь холбоод дараа нь жишээний дагуу өгүүлбэр зохионо уу? Writing-Write a letter to a friend about your summer plan. Захиа бичих- Зуны амралтаар хийх гэж төлөвлөж байгаа зүйлийнхээ талаар найздаа захиа бичнэ үү?Шалтгаан нөхцөл байдал, үр дагавар, зорилгыг тодорхойлно уу? Will- Ирээдүй цагийн утгатай баймж үг We use will to make predictions In 100 years’ time, there will be underwater cities. Бид will – баймж үгийг урьдчилан таамаглаж, зөгнөж хэлэхдээ хэрэглэдэг. We also use will to make on- the spot decisions I’ll have soup first, then steak and chips Бид түргэн шийдвэр гаргахдаа will – баймж үгийг хэрэглэдэг. -Би эхлээд шөл авъя, дараа нь шарсан мах, шарсан төмс авъя Ирээдүй цагтай хамт хэрэглэдэг цаг заасан үгийг тогтоож авна уу? Tomorrow- маргааш, soon- удахгүй, мөдхөн, next week- дараа 7 хоногт, next month - дараа сард , the day after tomorrow- нөгөөдөр Tasks to be done Хийх ёстой дасгал ажлууд Ex-9 Read the examples and write a/ which are predictions b/ which are on the spot decisions Дараах жишээ өгүүлбэрүүдийг уншаад а/ аль нь таамагласан б/ түргэн шийдвэр гаргасан утгатай эсэхийг ялгаж бичнэ үү? Grammar-Дүрэм It will be/ There will be It will be + adjective: It will be rainy tomorrow. IIt will be + тэмдэг нэр бичнэ. Жишээ нь: Маргааш бороотой байх болно.гэсэн утгатай өгүүлбэр байна. There will be + noun: There will be rain tomorrow. There will be + нэр үг бичнэ. Жишээ нь: Маргааш бороотой байх болно.- гэсэн ирээдүйн утга санаа заасан өгүүлбэр байна. Tasks to be done Хийх ёстой дасгал ажлууд Ex.10 - Use the symbols and make sentences as in the example -Тэмдэгтүүдийг ашиглан жишээ өгүүлбэртэй адил өгүлбэр зохионо уу? Ex-11- Read the prompts and match them correct on the spot decisions, then make sentences as in the example. Дараах өгөгдлийг уншаад тохирох өгүүлбэртэй нь холбон жишээний дагуу өгүүлбэр зохионо уу? Reading and speaking task унших болон ярих дасгалууд Ex.12 a/ Which month were you born? What is your star sigh? Та ямар сард төрсөн бэ? Та ямар ордных вэ? B/ Read the horoscope and answer the questions? Зурхайн зурлагыг уншаад асуултанд хариулна уу? c/ Translate into Mongolian.- Монгол хэл уруу орчуулна уу? D/ Writing- Use the information from the Photo file section to write next week’s horoscope. - Бичих дасгал- Номны ард байгаа фото зургийн хэсгээс мэдээлэл ашиглан ирэх долоо хоногийн зурхайгаа бичнэ үү? Communication- Харилцан яриа Accepting and refusing invitations Урилгыг хүлээж авах, татгалзах Ex.15 Read the 2 dialogues.Who accepts an invitation? Who refuses an invitation? Дараах 2 харилцан яриаг уншаад хэн нь урилгыг хүлээж авч байгаа,хэн нь татгалзаж байгааг тодорхойлно уу? Using the prompts make similar dialogue. Дараах өгөгдсөн үгнүүдийг ашиглан адил төстэй харилцан яриа зохионо уу? Ex.17 Make sentences using the words below. -Дараах үгнүүдийг ашиглан өгүүлбэр зохионо уу? Unit – 14 Do’s and Don’ts Objectives- Зорилго Vocabulary-Words related to environment, health, house rules,/Байгаль орчин, эрүүл мэнд, гэрт сахидаг дүрэмтэй холбоотой үг хэллэгийг эзэмшинэ./ Reading for the detailed understanding of a text /текстийг нарийвчилан ойлгож уншиж сурах Speaking-Discussing rules , giving advice/Дүрэм, журам, зөвлөгөөний талаар ярьж сурна./ Communication: Making suggestions/Харилцан яриа-Санал тавих, уриалах / Grammar- can/ can’t /permission/ must- obligation, mustn’t – prohibitions -/Can/ can’t-зөвшөөрөл өгөх утгатай баймж үйл үг,/ must- mustn’t – хориглосон утга бүхий баймж үйл үгийг хэрэглэж сурна. Writing- a leaflet giving advice- Зөвлөгөө өгсөн ухуулгна хуудас бичиж сурна. Grammar Do’s - гэдэг нь бидний хийх ёстой зүйлийг, Don’ts- гэдэг нь хийх ёсгүй зүйлийг хэлэхдээ хэрэглэдэг. We use the imperative to tell people what to do or not to do. Use public transport. Don’t use aerosols. Бид захиран тушаах үгийг хүмүүст юу хийх, юуг хийх ёсгүйг хэлэхдээ хэрэглэдэг. Жишээ нь- Нийтийн тээврийн хэрэгсэл ашигла. Шүршигч дезодорант бүү хэрэглэ. Giving advice-Зөвлөгөө өгөх Giving advice-Зөвлөгөө өгөх We use ‘should’ to say what the right / best thing to do is./ You should use public transport/ It’s a good idea./ -Бид should – Баймж үгийг хийх ёстой зөв/ сайн зүйлийг илэрхийлэхдээ хэрэглэдэг./ Та нийтийн тээвэр ашиглах хэрэгтэй/Энэ бол зөв санаа юм./ We use shouldn’t to say what isn’t the right / best thing is./You shouldn’t use aerosols/It isn’t a good idea. / Бид shouldn’t – ийг хийхэд сайн/ зөв биш зүйлийг илэрхийлэхдээ хэрэглэдэг. Та шүршигч дезодорант хэрэглэх хэрэггүй./Энэ нь сайн санаа биш./ We also give advice with : Why don’t you…….? I think it’s good idea to……..I don’t think it’s a good idea to…. -Why don’t you use public transport? -I think it’s a good idea to use public transport. -I don’t think it is a good idea to use aerosols. Бид мөн зөвлөгөө өгөхдөө Why don’t you…….? I think it’s good idea to……..I don’t think it’s a good idea to…. гэсэн үгсийг хэрэглэдэг. -Чи яагаад нийтийн тээвэр ашиглаж болохгүй гэж? -Миний бодлорр нийтийн тээвэр ашиглах нь сайн санаа юм. -Шүршигч дезодорант хэрэглэх нь сайн санаа гэж бодогдохгүй байна. Tasks to be done- Хийгдэх ёстой дасгалууд Ex.4 Read the leaflet and match the instructions to the pictures , ask and answer questions as in the example -Дараах ухуулга хуудсыг уншаад зааварчилгааг зурагтай холбоод доорх жишээтэй адил асуулт хариулт зохионо уу? Ex.5 Choose words from the list to fill in the gaps then use them to make sentences. Холбоо үг зохиогоод дараа нь өгүүлбэр зохионо уу? Ex-6 Use the expressions in the list to give advice to Steve.-Дараах үг хэллэгийг ашиглан Өгүүлбэр зохоно уу? Reading - Унших даалгавар Ex.7 Read the 3 short texts and translate them into Mongolian.- Дараах 3 богино текстийг уншаад монгол хэл уруу орчуулна уу? Оюутны гэрийн ажлын дэвтрийн бүх дасгалыг хийнэ үү? Шалгах хугацаа Эдгээр дасгал ажлуудыг бие даан уншиж судлаад, хийх ёстой дасгалуудыг хийж гүйцэтгээд, эчнээ ангийн даалгавар шалгах хугацаанд нь багш нар уруу явуулна уу? Танд амжилт хүсье
бичсэн: Foreign.Language.Department төрөл: | (0) Сэтгэгдэл | найздаа илгээх | уншигдсан: 1145

Сэтгэгдэл:

Сэтгэгдэл бичих



:-)